تصمیمات جدی وزارت صمت در بازار فولاد

وزارت صمت با یک حرکت محکم در حال پایان دادن به یک انحصار چند ساله در بخش مهمی از بازار است.

به گزارش غدیر پارسه، پس از چند سال غوغای رانت در صنایع فولادی و مهندسی فروش در بورس کالا که نتیجه آن گرانتر بودن محصولات فولادی ایرانی در داخلی نسبت به کشورهای همسایه بود، وزارت صمت با یک تصمیم محکم وارد میدان شده است.

کیوان گردان، مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت از بررسی موضوعات دیر رسیدن کالا به خرده فروشان، دخالت نکردن تولید کنندگان در بحث توزیع، موضوع صادرات و پایین آوردن قیمت تمام شده، در جلسه اخیر این وزارتخانه با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان خبر داد و گفت که برای اولین‌بار تعرفه واردات ورق‌های فولادی به کشور صفر شده و کسری ورق فولادی در صنعت لوازم خانگی برطرف شده است.

محمدرضا دیانی، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز گفت: “بحث تولیدکنندگان این است که مواد اولیه داخلی از جمله ورق فولادی و مواد پتروشیمی را با بالاترین نرخ‌های جهانی با نرخ ارز روز و نرخ رقابتی در بورس تامین می‌کنند. البته همه این مواد هم به تولیدکنندگان نمی‌رسد و بخشی را باید در نهایت از دلالان و به نرخ آزاد تهیه کنند. این موضوعات در جلسه مطرح و پیشنهاد شد که قیمت مواد اولیه در زنجیره کنترل شود. همچنین درخواست کردیم که دولت این اطمینان خاطر را به تولیدکنندگان لوازم خانگی بدهد که با برنامه‌ای بلندمدت از سرمایه‌گذاری در این صنعت حمایت خواهد شد.

 

با این تصمیم وزارت صمت که در گذشته به بهانه حمایت از تولید داخل گرفته نشده و مصرف کننده داخلی را به انحصار تولیدکنندگان ارنتی واگذار کرده بود، تولیدکنندگان نمی توانند مانند گذشته هرگونه که بخواهند قیمتگذاری کرده و بازار را از تعادل خارج کنند.

Scroll to Top
اسکرول به بالا